| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 2 A1 | Kod przedmiotu | IE1JN2_A1 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
| 30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Poznanie podstawowych zasad gramatyki języka niemieckiego, umiejętność komunikacji słownej w prostych sytuacjach codziennych, nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia prezentacji na temat miejscowości znajdującej się w kraju niemieckojęzycznym. |
|||||||||
| Treści programowe |
Zakres tematyczny: czynności rutynowe, jedzenie, opis domu/pomieszczeń, informacje kulturowe na temat krajów niemieckojęzycznych. |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Dwa sprawdziany pisemne, ocena prac domowych ustnych i pisemnych, ocena wypowiedzi ustnych, ćwiczeń interaktywnych i przedstawionej prezentacji. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych |
K_U12 |
||||||||
| EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający nawiązanie kontaktu i prowadzenie krótkiej rozmowy w prostych sytuacjach codziennych |
K_U12 |
||||||||
| EU3 | potrafi pozyskiwać informacje zawarte w krótkich tekstach w języku niemieckim |
K_U12 |
||||||||
| EU4 | prezentuje w prosty sposób w formie ustnej i pisemnej swoją sylwetkę studenta |
K_U12 K_U13 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | sprawdzian pisemny, wypowiedzi ustne | Ć | ||||||||
| EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
| EU3 | prace domowe pisemne i ustne, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
| EU4 | sprawdzenie i ocena przygotowanej autoprezentacji | Ć | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
| 2 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
| 3 - wykonanie prac domowych i przygotowanie się do testów | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 50 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. DanielaNiebisch,Penning-Hiemstra:Schritte International 1, Hueber Verlag 2010 |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. Schritte im Beruf. Aktuelle Lesetexte aus Wirtschaft und Beruf. Hueber Verlag 2010 |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | mgr Janusz Suchocki | 2021.04.28 | ||||||||