Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 1 | Kod przedmiotu | IE1JN1 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Poznanie podstawowych zasad gramatyki języka niemieckiego. Nauczenie się poprawnej autoprezentacji w mowie i piśmie. Umiejętność komunikacji słownej w zakresie potocznym. Posługiwanie się terminologią informatyczną w języku niemieckim przy pozyskiwaniu informacji. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny (sytuacje językowe): szkolnictwo wyższe i życie studenckie, właściwości i cechy osób i rzeczy (narzędzi, instalacji, układów), relacjonowanie przeszłości - biografie; praca z tekstem specjalistycznym - podstawowe pojęcia informatyczne. Zagadnienia gramatyczno-syntaktyczne: podwójne konstrukcje spójnikowe, konstrukcje celowe, rekcja czasownika i rzeczownika, czasy przeszłe, tryb przypuszczający Konjunktiv II . |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena na podstawie sprawdzianów pisemnych, prac domowych ustnych i pisemnych, dyskusji na zajęciach. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna i wykorzystuje w praktyce podstawową wiedzę o gramatyce języka niemieckiego |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU2 | prezentuje w formie ustnej i pisemnej swoją sylwetkę studenta, uczelnię oraz kierunek, na którym studiuje |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU3 | posługuje się językiem niemieckim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się |
K_U12 |
||||||||
EU4 | potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury w języku niemieckim |
K_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny, pisemne prace domowe | Ć | ||||||||
EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU3 | sprawdzenie prac domowych ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach związanych z ćwiczeniami | 5 | |||||||||
3 - Wykonanie prac domowych | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Ch. Kuhn, R.M. Niemann, B. Winzer-Kiontke: studio d - Die Mittelstufe B2, Cornelsen Verlag 2010 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Omelianiuk, H. Ostapczuk: Sach- und Fachtexte auf Deutsch, Teil 2, Politechnika Białostocka, Białystok, 2010 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Janusz Suchocki | 2021.04.28 |