Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 | Kod przedmiotu | IE1JA1 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Doskonalenie sprawności językowych (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) na poziomie B2 lub wyższym, zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego. Pobudzanie ciekawości dotyczącej fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji oraz problematyki studiowanego kierunku. Zapoznanie z podstawowym słownictwem z zakresu nauk matematycznych i technicznych. Zapoznanie z zasadami oraz ćwiczenie autoprezentacji. |
|||||||||
Treści programowe |
Tematyka związana z życiem akademickim, aktualnymi problemami życia społecznego oraz dylematami współczesnej cywilizacji i problematyką studiowanego kierunku. Zagadnienia językowe oraz gramatyczne występujące w omawianych tekstach. Podstawowe słownictwo z zakresu nauk matematycznych i technicznych.. Autoprezentacja w mowie i piśmie. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Zaliczenie z oceną na podstawie testu modułowego, sprawdzianów śródsemestralnych oraz wypowiedzi pisemnych i ustnych. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | rozumie wypowiedzi ustne pod warunkiem, że dotyczą w miarę znanej tematyki, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu nauk matematycznych i technicznych |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU2 | rozumie teksty dotyczące różnych zagadnień współczesnego świata, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu nauk matematycznych i technicznych |
K_U12 |
||||||||
EU3 | potrafi brać czynny udział w dyskusji na znane mu tematy |
K_U12 |
||||||||
EU4 | potrafi prezentować w formie ustnej i pisemnej swoją sylwetkę studenta, uczelnię oraz kierunek, na którym studiuje |
K_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test modułowy | Ć | ||||||||
EU2 | test modułowy | Ć | ||||||||
EU3 | wypowiedzi ustne | Ć | ||||||||
EU4 | wypowiedzi ustne, sprawdzian pisemny | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w ćwiczeniach w ramach lektoratu języka obcego | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach związanych z lektoratem | 5 | |||||||||
3 - Wykonanie zadań domowych | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. R. Murphy, English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Longman Dictionary of Contemporary English, Harlow: Pearson Education, 2011. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Ryszard Czarnopyś | 2021.04.28 |