Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Budowa aplikacji użytkowych w technologii WPF | Kod przedmiotu | IE1BAU | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi technologiami tworzenia aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika w środowisku Windows, w tym WPF oraz UWP. Zapoznanie z zasadami tworzenia interfejsu użytkownika w języku XAML. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna zasady tworzenia aplikacji z graficznych interfejsem użytkownika w technologiach WPF i UWP |
K_W05 |
||||||||
EU2 | potrafi zaprojektować w języku XAML graficzny interfejs aplikacji użytkowej |
K_U10 |
||||||||
EU3 | potrafi wykorzystać zasady oprogramowania graficznego interfejsu użytkownika w języku C# z wykorzystaniem własności i zdarzeń |
K_U05 |
||||||||
EU4 | potrafi zastosować w praktyce zaawansowane techniki i wzorce budowy aplikacji w systemie Windows |
K_U05 K_U10 |
||||||||
EU5 | potrafi zaprojektować i zaimplementować aplikację desktopową z graficznym interfejsem użytkownika na platformie WPF lub UWP |
K_U04 K_U05 K_U10 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | ocena zadań realizowanych na zajęciach | Ps | ||||||||
EU3 | ocena zadań realizowanych na zajęciach | Ps | ||||||||
EU4 | ocena projektu | Ps | ||||||||
EU5 | ocena projektu | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do zajęć z pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
4 - Realizacja zadań projektowych | 25 | |||||||||
5 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (2)+(1)+(5) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 70 (4)+(2)+(3) |
2.8 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. A. Nathan, WPF 4.5 : księga eksperta [tł. z ang.], Helion, 2015. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. J. Cisek, Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF, Helion, 2012. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Marek Tabędzki | 2021.04.28 |