Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Aplikacje internetowe oparte o komponenty | Kod przedmiotu | IE1AOK | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Podstawowe koncepcje aplikacji opartych o komponenty biblioteki Angular2+ oraz wykorzystanie ich do tworzenia nowoczesnych, wydajnych i łatwych w utrzymaniu interfejsów użytkownika. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
metoda projektów, pokaz, programowanie z użyciem komputera, burza mózgów, metoda przypadków, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - kolokwium zaliczeniowe, Pracownia specjalistyczna - projekty zaliczeniowe |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | ma podstawową wiedzę o budowie interfejsów aplikacji internetowych z wykorzystaniem gotowych komponentów |
K_W06 K_W08 |
||||||||
EU2 | zna architekturę oraz techniki kompozycji aplikacji opartych o komponenty |
K_W06 K_W08 |
||||||||
EU3 | umie zaprojektować i zaimplementować interfejs użytkownika aplikacji internetowej z wykorzystaniem biblioteki opartej o JavaScript |
K_U08 K_U10 K_U11 |
||||||||
EU4 | potrafi przetestować kod napisanej aplikacji i zdiagnozować błędy |
K_U05 K_U11 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | kolokwium zaliczające wykład | W | ||||||||
EU2 | kolokwium zaliczające wykład | W | ||||||||
EU3 | zadania projektowe zaliczające pracownię projektową | Ps | ||||||||
EU4 | zadania projektowe zaliczające pracownię projektową | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - opracowanie i wykonanie zadań programistycznych | 15 | |||||||||
4 - realizacja zadań projektowych | 19 | |||||||||
5 - przygotowanie do zaliczenia wykładu | 5 | |||||||||
6 - udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 61 (6)+(2)+(1) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 64 (4)+(2)+(3) |
2.6 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. A. Freeman, TypeScript. Od początkującego do profesjonalisty, Helion, 2020. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. J. Wilken, Angular w akcji, Helion, 2019. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Systemów Informacyjnych i Sieci Komputerowych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Urszula Kużelewska | 2021.04.28 |