Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Data Science | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Uczenie głębokie | Kod przedmiotu | DS1S5UGL | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Uczenie maszynowe 2 (DS1S4UM2), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Przekazanie zaawansowanej wiedzy z zakresu uczenia głębokiego (ang. deep learning), architektur sieci neuronowych i ich zastosowań. Odniesienia do frameworka edukacyjnego mikrokompetencji SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Podstawy głębokich sieci neuronowych. Sieci konwolucyjne. Rekurencyjne sieci neuronowe. Zaawansowane modele sieci. Techniki optymalizacji modeli głębokich. Dwukierunkowe rekurencyjne sieci neuronowe. Architektury generatywne. Kontrola procesu generacji. Generatywne modele głębokie. Zaawansowane techniki treningu. Zaawansowane techniki treningu. Architektury typu transformer. Wdrożenia produkcyjne modeli deep learning. Kompresja i kwantyzacja modeli. Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
dyskusja rozwiązań, metoda projektów, programowanie z użyciem komputera, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
W: egzamin pisemny z pytaniami otwartymi |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zaawansowane architektury i metody deep learning |
DS1_W03 DS1_W07 DS1_W09 DS1_W16 |
||||||||
EU2 | zasady projektowania i optymalizacji głębokich sieci neuronowych |
DS1_W09 DS1_W16 |
||||||||
EU3 | projektować i implementować złożone systemy deep learning |
DS1_U06 DS1_U08 DS1_U09 DS1_U17 DS1_U19 |
||||||||
EU4 | optymalizować proces uczenia i wdrażania modeli |
DS1_U09 DS1_U17 DS1_U19 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU2 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU3 | ocena sprawozdania i projektu | Ps | ||||||||
EU4 | ocena sprawozdania i projektu | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - udziałem w wykładach | 30 | |||||||||
2 - udziałem w innych formach zajęć | 30 | |||||||||
3 - indywidualnym wsparciem merytorycznym procesu uczenia się, udziałem w egzaminie i zaliczeniach organizowanych poza planem zajęć | 4 | |||||||||
4 - przygotowaniem do egzaminu | 10 | |||||||||
5 - przygotowaniem do bieżących zajęć | 51 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 64 (1)+(2)+(3) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 81 (2)+(5) |
3.2 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1 I. Goodfellow., Y. Bengio, A. Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1 A. Géron, Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFlow, O'Reilly Media, 2019 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Wydział Informatyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Marek J. Drużdżel,dr hab. inż. Jacek Grekow,dr hab. inż. Małgorzata Krętowska,dr inż. Urszula Kużelewska,dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2025.03.03 |