Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Data Science | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język obcy 3 | Kod przedmiotu | - | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Język obcy 2 (-), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Dostępne języki: angielski, niemiecki, rosyjski Doskonalenie kompetencji językowych w zakresie słuchania, czytania, interakcji, produkcji oraz pisania na poziomie B2 lub wyższym, zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w obszarze nauk technicznych, ze szczególnym naciskiem na terminologię dotyczącą sztucznej inteligencji, inżynierii danych i analityki. Poszerzanie świadomości na temat kluczowych wyzwań współczesnej cywilizacji, w tym aspektów etycznych i społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem AI. Wykorzystanie zaawansowanego słownictwa z zakresu nauk matematycznych, technicznych i technologii sztucznej inteligencji. Kształtowanie umiejętności autoprezentacji oraz jasnego i precyzyjnego przedstawiania zagadnień związanych z AI. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny obejmujący życie akademickie, aktualne wyzwania społeczne oraz dylematy współczesnej cywilizacji, ze szczególnym uwzględnieniem roli sztucznej inteligencji w różnych obszarach życia. Analiza językowa i gramatyczna tekstów, w tym artykułów naukowych i technicznych dotyczących AI. Wprowadzenie kluczowego słownictwa z zakresu nauk matematycznych, technicznych i technologii sztucznej inteligencji, obejmującego terminologię związaną z uczeniem maszynowym, przetwarzaniem danych i automatyzacją. Doskonalenie umiejętności autoprezentacji w formie pisemnej i ustnej, ze szczególnym naciskiem na klarowne przedstawianie projektów i koncepcji związanych z AI. Kształtowanie umiejętności precyzyjnego definiowania pojęć i konstruowania definicji. Ćwiczenia: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
metoda projektów, ćwiczenia przedmiotowe, analiza tekstów z dyskusją, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ćwiczenia: test językowy, wypowiedź ustna |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | w większym stopniu rozumieć wypowiedzi ustne pod warunkiem, że dotyczą w miarę znanej tematyki, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu studiowanego kierunku |
DS1_U13(H1_U01) DS1_U14 |
||||||||
EU2 | w większym stopniu rozumieć teksty dotyczące różnych zagadnień współczesnego świata, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu studiowanego kierunku |
DS1_U13(H1_U01) DS1_U14 |
||||||||
EU3 | brać czynny udział w dyskusji na tematy związane ze studiowanym kierunkiem |
DS1_U13(H1_U01) DS1_U14 |
||||||||
EU4 | przygotować oraz przeprowadzić prezentację multimedialną na temat związany ze studiowanym kierunkiem |
DS1_U13(H1_U01) DS1_U14 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie ustne, zaliczenie testowe | Ć | ||||||||
EU2 | zaliczenie testowe | Ć | ||||||||
EU3 | zaliczenie ustne | Ć | ||||||||
EU4 | zaliczenie testowe, przygotowanie i wygłoszenie autoprezentacji | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - udziałem w innych formach zajęć | 30 | |||||||||
2 - indywidualnym wsparciem merytorycznym procesu uczenia się, udziałem w zaliczeniach organizowanych poza planem zajęć | 4 | |||||||||
3 - przygotowaniem do bieżących zajęć | 16 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 34 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
Literatura zostanie podana przez prowadzącego po wyborze języka obcego |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
Literatura zostanie podana przez prowadzącego po wyborze języka obcego |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | 2025.05.30 |